KLIMATSMART

God kväll. Idag så har jag pluggat med svenskan, och så ska man lära sig om "Källkritik". Så jag gick och köpte mig en Aftonbladet och började bläddra igenom för att hitta en bra artikel. Så när jag satt och bläddra så läste jag en liten artilkel om klimatfrågan. Och jag måste bara säga att DET SKRÄMMER LIVET UR MIG! Nästan alla som jag känner säger "Det är säkert inte så farligt." Visst, jag blir livrädd när det stormar och sånt men det här med klimatfrågan tycker jag är riktigt läskigt. Och hur mycket kan man göra som ensam? Köpa ekologiska morötter och sortera sina soppor? Visst, jag sger inte att det är nått fel med morötterna, men då måste alla köpa ekologiska morötter! För att göra nått måste ju alla hjälpa till och en undersökning för inte så länge sen sa att jag tror att det var 7 eller 8 av 10 inte är rädda för detta med klimatet. Det är sånt som skrämmer mig mest tror jag. Så nu tycker jag att det är dax att tänka lite extra på miljön, kanske inte bara köpa ekologiska morötter varannan gång du köper morötter, utan kanske varje gång du köper morötter? Hur låter det?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0