VARMT OCH SKÖNT OM FOSSINGARNA

Varje år har jag och mina föräldrar samma bråk som jag är säker på att dom flesta tjejer också har med sina föräldrar, varma vinterskor. Själv vill man ha ett par snygga, inte så stora, vanliga stövlar eller gympaskor men nejnej. Dom ska vara stora, varma och praktiska för det kalla sverige vädret och så tar dom fram ett par farmor skor. Och usch var sur jag blir. Eftersom jag har ledproblem är det extra viktigt att jag är varm om mina fötter så om jag tänker smart borde jag skita i hur jag ser ut och köpa farmor skorna. Men det känns onödigt eftersom jag vet att jag använder dom en gång när ingen ser mig och sen hamnar dom längst bak i garderoben igen. Så jag tog mig en funderare och tänkte att jag kanske borde satsa på ett par UGG:s. Jag är inget större fan av dom GIGANTISKA skorna men jag måste erkänna att det är som skönaste skor jag någonsin har provat! Men det finns ju bara det lilla problemet kallat barnbidrag. Som dom flesta vet från man ju ca 1000 kr i månaden och dessa små eller kanske stora rackare kostar ca 2000 kr, och det känns ju lite surt att spara två månader nu när det är jul och allt plus att det är nu jag behöver dom. Kanske kan få ett litet bidrag av mamma och pappa men jag undrar bara om någon har ett billigare förslag på ett par snygga och varma skor som kan hålla mina små fossingar varma i vinter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0