BERLIN

Nu är jag tillbaka! Hemstudiedag idag så att jag ska kunna vila upp mig lite extra, bra va? 
Riktigt trött nu och det är rätt så skönt att vara hemma, även om jag skulle stannat i några dagar till helt utan problem.  Tyvärr så hade vi otrur med vädret eftersom att det regna precis hela tiden.. Och vi var ju ute.
Första dagen spenderades på "öst"-sidan. Vi kollade på Fernsehturm, Alexanderplatz och Weltzeituhr, det nya köpcentret Alexa, museet Checkpoint Charlie (ett museeum om flyktförsök från Öst till Väst när Berlinmuren fanns), det lilla som finns kvar av Berlinmuren, Potzdamer Platz + 3D bio, och på kvällen blev det Brandenburger Tor och Rikstan.
Dagen efter blev det "väst", vi kollade på den sönderbombade Gedächtniskirche, museet "The story of Berlin", Berliner Zoo och det gigantiska och lyxiga köpcentret KaDeWe.

Eftersom det regna och blåste kan vissa bilder vara lite suddiga och grummliga, speciellt när det är mörkt.



                                 Fernsehturm och Weltzituhr



                        Utsikten från Fernsehturm över Berlin



                                     Där Berlinmuren stog



            En av Europas modernaste delar, Potsdamer Platz



                                                 Porsdamer Platz



                     Fika, och min glass var absolut gulligast!




       Den tyska riksdagen, tyvärr ingen som jobbar vid 21.00




                                   Brandenburgen Tor, tyvärr suddig



                         Ännu en suddig bild, Gedächtniskirche



                                                  Berliner Zoo



                                                   Berliner Zoo



                                   Storstaden Berlin, love it!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0